snoeken

Mijn eerste meter snoek

Dagje Snoeken

op Zaterdag had ik afgesproken met Jeroen. Om 07:50 was ik bij de haven en Jeroen stond al klaar met de boot. Na een paar minuten kletsen en klaarmaken waren we klaar voor vertrek. Op naar de meter snoeken!

Snoek 3

Een kleine 10 minuten varen waren we op de eerste stek. Jeroen gaf een goede uitleg en al snel lagen de hengels in het water. Al snel had ik een ruk op de top. Na een klein gevecht kwam er een baars boven water, met 43cm mijn pr! Niet veel later stond de hengel van Jeroen krom, deze keer was het een mooie snoek.

Heel lang is het stil. We trollen; we gooien; we proberen alles, maar helaas… niets. Ondertussen heeft Jeroen mij wel hele mooie stukken laten zien van de Brabantse natuur.

Tegen de middag zijn we weer een stukje aan het trollen en opeens is het raak, mijn eerste snoek van de dag.

snoeken

Een half uurtje later komen we bij een sluis met een haventje erbij. Na het uitgooien van de sluis zegt Jeroen dat er bij de boten vast wel een paar liggen. En ja hoor, Jeroen heeft er binnen een mum van tijd alweer een te pakken. Een minuut later krijgt Jeroen een volger, daar gooien roept hij, en diep vissen. En ja hoor, met dat advies is ook mijn 2de snoek een feit.

Het begint al later te worden en we trollen rustig terug als Jeroen zijn hengel weer krom staat, weer komt er een snoek naar boven zijn 3de alweer.

Tegen het eind van de dag trollen langs een kant die we op de heen weg ook al hadden gehad. Jeroen zegt nog, als we er nog eentje vangen gaan we nog even door, anders stoppen we. De diepte varieert hier nogal tussen de 1,5m en 3m dus ik sta niet heel raar te kijken als de top van mijn hengel ineens helemaal krom staat en door de slip heen trekt. Jeroen vraagt: Wat ben jij aan het doen dan? Ik antwoord: volgens mij zit ik vast. Dan ineens krijg ik een stel flinke klappen op de top. Dat moet een meter zijn hoor ik Jeroen zeggen. Het gevecht duurt een paar minuten en ja hoor, mijn eerste metersnoek (102 cm) en 2de PR van de dag is binnen! Snel een paar foto’s maken en de snoek gaat weer terug. Wat een top dag!

Aan zijn belofte houdend trollen we nog een tijdje door. Jeroen vangt al snel weer een snoek en kort erna nog eentje.

Zo is de middag snel voorbij gegaan en varen we terug naar de haven. Nog even een bakje koffie en napraten en de dag zit er alweer op. Ik bedank Jeroen voor alle tips en de geweldige dag en we gaan weer vol trots naar huis. Mijn eerste meter snoek, YES